Oldalak

Keresés

2009. szeptember 20., vasárnap

Franciaországi körutazás III.

Rocamadour városa és a padirac-i „lencse”

A barlangrajzokat követően a kb 100 kilométerre lévő szállásunk felé vettük az irányt, amely Rocamadour-ban, a Hotel du Roc nevet viseli. A várost egy amadour nevű szerzetes alapította, és mivel egy sziklafalon épült a város egy része, ezért nevezhették el Rocamadour-nak. A város egy része, én óvárosnak mondanám, egy főutcából és sok kisebb utcának nem nevezhető csapásokból áll, melyek kanyargósak és inkább a szikla teteje felé haladnak. A szikla tetején a templom és a vár áll, ahová vagy gyalog kapaszkodik fel az ember, miközben a stációkban gyönyörködik, vagy egyszeri átszállással 2 felvonó segítségével lehet feljutni. Mivel a felvonók két cég kezében működnek külön-külön kell megváltani a jegyeket, melyek 2 és 2,5 euroba kerülnek egy felnőttnek. Fentről szép kilátás nyílik a völgyre, a szemközti vonulat gerincére. Ott tartózkodásunkkor rossz idő volt, hideg és esős ezért igen sietve tekintettük meg a főutcát, de annál gyorsabban menekültünk be az egyik hangulatos étterembe, a "Chez Anne-Marie”-be. A területnek két terméke ismert a dió és a libamáj, ezért vacsinál igyekeztünk ilyen jellegű ételeket választani, megérte. A városban egy éjszakát töltöttünk, amely 5 főnek (1x2 fős szoba és 1x3 fős szoba) 120 euroba került az idegenforgalmi adóval együtt. A parkolás benne volt az árban. A néhány nyilványos parkolóhelyen este 5 és reggel 10 óra között nem kell fizetni.
Reggel korán elindultunk, hogy a nagy tömeg előtt meg tudjuk tekinteni a „lencsét”, amiről nagyon sokat olvastunk korábban már. Ez a szállástól 15 kilométerre található és egy természeti képződmény. Kívülről egy óriási lyuknak mondanám, ami 10-15 méter átmérőjű és 100 méter mély. A bejutás viszonylag könnyen ment, mert az esős borongós idő miatt kevesen jöttek a reggeli órákban. A belépő egy felnőtt részére 9 euró. Lefelé gyalog lehet menni – természetesen mozgássérülteknek van lift – egy nyitott lépcsőházban végigcsodálva a természeti képződményt. Leérve az aljára további lépcsők vezetnek a föld mélyére, ahol egy csodálatos cseppkőbarlang tárul elénk. Itt egy rövid séta után egy kis hajóállomásra jutunk, ahol csónakokba teszik az embereket és elviszik a föld belseje felé. Ott kiszállás és egy kis idegenvezetés keretein belül bemutatják a cseppkővek képződését és a hely kialakulását. Fényképezni és videózni nem lehetett…