Oldalak

Keresés

2009. szeptember 20., vasárnap

Franciaországi körutazás V.

A francia és a spanyol Baszkföld

A Pireneusoktól mintegy két órás autóútra van az Atlanti-óceán, amely a következő úticélunk volt. Itt a Maeve Eugenie nevű apartmanházban laktunk, amely az óceán parton terült el. Van saját édesvízű medencéje, teniszpályája, minigolf pályája, bullodromja és egy nagy parkolója a lakói számára. A homokos tiszta partig kb 200 métert kellet sétállni, mert bár a szállás a parton volt, de 50 méterrel a tenger szint felett. A hosszú utazás miatt néhány napot pihenéssel töltöttünk. Ehhez az idő is kedvezett, mert 30 fok körül volt, nem volt felhő az égen, a víz pedig 23 fokos volt. Ezen a partszakaszon volt fürdésre és a szörfözésre kijelölt hely és a part lassan mélyült, de ennek ellenére a víznek nagy ereje volt, amit főleg az apály dagály alatt érzékeltünk. A hullámzás miatt a partszakaszon voltak vízimentők, akik felügyelték a strandolóknak. A csapatunk egyik fele kirándulni indult a közeli, 905 méter magasan fekvő La Rhune kilátóba. Fogaskerekűvel lehet a hegycsúcsra felmenni. Fentről pedig az óceánparton lehet több kilométerre ellátni. Este az egyik helyi kis hangulatos étterembe mentünk vacsorázni, ahol tengeri herkentyűket akartunk megkóstolni. A menüben volt osztriga, kagyló rák és néhány beazonosítatlan, de jó ízű étel.
Három napos pihenőt követően az előzetes tervek szerint Pamplonába és San Sebastianba látogattunk el. Borongós esős időnk volt, amely ideális az utazáshoz és a városnézéshez is. A várakozásainkat a látvány felül múlta. Kedves és segítőkész emberek, nagy kiterjedésű épülő új városrész és felújítás alatt lévő óváros. Évente egyszer ebben a városban rendezik meg a legendás bikafuttatást. Az óvároson át 280 méter hosszú „pályán” futtatják a bikákat egy híres 90 fokos kanyarral a közepén és a nagy bikaviadal helyszínéül szolgáló Arénába. A falakon található egy jelzés, amely a bikafuttatás irányát és útját jelzi. Pamplona nem csak a San Fermin fesztiválról híres, hanem az elsőosztályú focicsaapatáról, amely a CA Osasuna, ahol egy magyar játékos is játszik. A város központjában tettünk egy nagy sétát és elindulunk hazafelé. Útközben San Sebastian városában megálltunk, mert sokat olvastunk és hallottunk róla korábban. Az összképet a városról az időjárás kicsit elrontotta, mert esős és hideg idő volt, de azért megért egy sétát. Ebben a városban is nagyon sok építkezés volt. Ami nem tetszett, hogy a belvárosban a sétáló utcában inkább üzletek, bankok voltak, mintsem szuvenír üzletek.