Oldalak

2010. augusztus 1., vasárnap

Rodoszi nyaralás IV.

A sziget nyugati partja

A legegyszerűbb módja, hogy az ember bebarangolja a sziget távolabbi látványosságát is, autót kell bérelni. Jól meg kell nézni, hogy melyik rent a car céget választjuk, mert súlyos euro eltérések lehetnek közöttük. Mivel mi 11-en voltunk ezért béreltünk 2 autót (Fiat Dobló és Fiat Panda) két napra. Fejenként 22€-ba került a két napra üzemanyaggal együtt. Az üzemanyagár egyébként elég húzós, 1,5-1,6€-ba kerül 1 liter. A szerződéskötéskor arra figyelni kell, hogy meddig van az üzemanyag az autóban, mert annyival kell visszaadni, illetve teljeskörű biztosításnak (full insurance) lenni e kell az autón.

A program a következővolt: Pillangók völgye – Kamiros – Kamiros Skala – Monolithos – Embonas

A Pillangók völgye (Petaloudes) a sziget belsejében található. Ez egy természeti látványosság, aminek az a titka, hogy a völgyben őshonos növényzet olyan illatanyagot bocsájt ki magából, ami ide vonzza a pillangókat. A völgy alsó részén érdemes megállni és elkezdeni az útunkat. Bár így először felfelé kell haladnunk a közel 2 km hosszú völgyben, de a visszafelé út már könnyebbnek ígérkezik. Félúton is be lehet csatlakozni, ott is van egy bejárat és a jegyeket itt is ellenőrzik, tehát ne rakjuk el messzire. A völgy tetejére érve megpihenhetünk egy kis domb árnyékában. Onnan még közel 300 méterre található egy kis kolostor (Kalopetra), ahonnan a nyugati tengerpart látványa tárul elénk.

Utunk következő állomása Kamiros ősi romvárosához vezetett. A szigeten összesen 3 romvárost azonosítottak (Lindosz, bár ezt teljesen megsemmisült, Iaissos és Kamiros). A belépő 4€-ba kerül fejenként. Árnyékra ne számítsunk, mert az egész város egy domb oldalába és tetejére épült. Minden egyes helységet beazonosítottak és annak használatára, hasznosságára is fény derült, így a mai ember is el tudja képzelni, hogy miként élhetett az akkori lakosság. Mivel az idő közeledett az ebéd felé utunkat Kamiros Skala faluja felé vettük. Ez a falu arról ismeretes, hogy néhány étteremből áll és innen van lehetősége az embernek áthajózni a szomszédos közeli szigetekre (Chalki, Alimnia). Itt egy jóízű ebédet követően Monolithos felé vettük az irányt, ahol egy keresztes erődöt és egy templomot, illetve ami megmaradt belőle, tekintettünk meg. A partitúra szerint egy bevehetetlen erőd, ami a helyszínen be is igazolódott. Csodálatos kilátás nyílik a szomszédos szigetekre. Ez a látványosság a turisták által még nem túlságosan felkapott, mivel a főúttól távol esik.
Az idő jócskán eltelt és hazafelé indultunk. Az út mentén, több helyen voltak árusok, akik helyi készítésű olajakat, röviditalokat, édességet árultak. Egy ilyennél mi is megálltunk és segítettünk az egyik ilyen családi gazdálkodás fennmaradásában. Hazafelé Embonas településen keresztül mentünk, amely arról ismeretes, hogy ez a hely a sziget szőlő termesztésének és bortermelésének a központja. Itt nem álltunk meg, de a főutcán végig kocsikázva át lehet érezni a borospincék és vendéglők eme hangulatát.