Oldalak

2010. augusztus 1., vasárnap

Rodoszi nyaralás II.

Hotel Kalithea Mare

Az első programterve szerint hajnalban indult volna a repülő Ferihegy 2A terminálról, de néhány nappal az indulás előtt ezt módosították egy emberibb időpontra, délután fél egyre. A korai indulásban az volt a vonzó, hogy mire a nap felkel már a tengerben tudtunk volna lubickolni.

Az utat a TUI utazási irodánál fizettük be és a Travel Service légitársasággal utaztunk. Az út kellemesen telt, a felszolgált étel jó volt, kevés felhő volt az égen és nagyobb magasságból is lehetett látni a görög szigeteket. A repülőtér a sziget nyugati felén található néhány kilométerre a fővárostól, Rodosztól, mert hogy a fővárost is ugyan úgy hívják mint a szigetet. A mi szálláshelyünk a sziget keleti felén volt, Hotel Kalithea Mare nevű szállodájában, ami 6 km-re van a fővárostól. A hotel 4 csillagos és egy szirtre épült, amelyet az idő során kibővítettek. Azt számoltuk, hogy közel

1000 szoba található a területén kisebb blokkokba tömörítve. Kis csapatunkat, 11 főt, öt szobában szállásolták el, de egymástól kissé távol. Valamelyik szoba az étteremhez volt közel, a másik a főbejárathoz volt közel, a harmadik pedig a medencéhez, bár azt csakis az all inclusive-ra befizetett vendégek használhatták. Mi félpanziós ellátásra fizettünk be, amely svédasztalos reggelit és vacsorát jelent, egyedül az italért kellett külön fizetni. A szálloda területén vannak bárok és mivel a kint tartózkodásunk ideje alatt zajlott a 2010-es labdarugó világbajnokság, így az egyiket kivetítővel látták el és esténként lehetett élvezni a mérkőzéseket. A szállodának saját tengerpartja, mondhatni öble van, ahová csak a szálló vendégei mehetnek – néha kivétel a hajójukat (yacht) ott lehorgonyzó „kismiújságok” – és napernyőt és 2 nyugágyat is bérelhetnek 1 napra 5€-ért. Esténként rövid sétákat tettünk Kalithea faluba, amely 15 perc sétára volt a szállodától. A faluban néhány autókölcsönző, hotel, szupermarket és souvenir shop található, itt is minden a turistákért van.