Oldalak

2009. április 19., vasárnap

Szarvasi kirándulás

Szarvas és környéke

Ezen a hétvégén kirándulni és pihenni mentünk Szarvasra. Szegedről mentünk, ami 90 km-re van Szarvastól, és mivel délután háromtól lehetett elfoglalni a szobánkat, meglátogattuk a híres Arborétumot. Kalandos úton jutottunk el oda, mert bár a térképet követtük, egy földúton is vezettet az utunk és a kitáblázás is meglepő volt, de végül megtaláltuk. A bejáratnál lehet ingyen parkolni, de belépőt kell fizetni: a felnőtt jegy 600 Ft, míg a diákjegy 400 Ft-ba kerül. Található itt még egy áruda, ahonnan növény palántákat lehet vásárolni. A kiszolgáló épületek között van még egy kikötő. A holtágon működik egy hajójárat, amely 1 órás kört tesz meg a folyón és lehetőség van az Arborétumnál kiszállni. Van továbbá egy mosdó, ami 70 Ft-be kerül és egy büfé, amit nem vettünk igénybe. Egy nagy parkot kell elképzelni, amely tele van a legkülönbözőbb virágokkal, fákkal, bokrokkal. A terület a Holt-Kőrös mentén terül el, és a túlparton lehet látni Szarvas másik turista látványosságát, a történelmi Magyarország középpontját szimbolizáló malmot, amit a város emeltetett. A városnézést követően mentünk a négy csillagos hotelbe.
Nem akartunk messzire menni ezért esett a választásunk a Liget Wellness és Konferencia Hotelre esett. Ez egy 4 csillagos szálloda a Holt-Kőrös partjánál, kanyarulatánál. A város zajától távol, nyugodt helyen található.
Egy akciós csomagot vettünk igénybe - Tavaszi ébredés elnevezésűt - amely 2 főre tartalmazta a reggelit és a vacsorát, a kétágyas szobát és egy 60 perces wellness szolgáltatást.
A Standard típusú szobánk volt, amely nagyon ízlésesen volt berendezve, 1 ágy két éjjeli szekrénnyel, egy íróasztal székkel és egy nagy tükörrel a falon, TV, minibár, egy kis fürdőszoba fürdőkáddal és egy beépített szekrény. A szálloda elnevezése a japán kertre emlékeztet, ami a nyugalmat sugallja és ezt a nyugalmat a szoba színvilága is tükrözte.
A reggeli és a vacsora svédasztalos formában volt felszolgálva, bőséges és elegendő felhozatallal. Reggelire: tojásrántotta, bundás kenyér, kétféle virsli, kávé, tea, gyümölcslé. Vacsorára előétel, kétféle leves, háromféle főétel (rántott hal, sültek) körettel (krumplipüré, párolt zöldség) és kétféle desszert. Az étteremből szép kilátást nyílt a medencékre és a Holt-Kőrösre.
A szálloda wellness részlege három éve működik. Van finn és infra szauna valamint gőzkabin. A nagy feszített víztükrű medencében most nem volt víz, mert éppen karbantartást végeztek, viszont a melegvizes bel- és kültéri medence üzemelt. Szombaton olyan jó idő volt, hogy a rengeteg szabad napozóágyak egyikén napozni is tudtunk. Oly erősen sütött a nap, hogy meg is kapott rendesen. Meglepő volt, hogy kevesen voltak a hotelben, de ez inkább pozitív volt (előfordult, hogy hosszú ideig egyedül tudtunk lenni a medencében). Állítólag a húsvét hétvégéjén telt ház volt.
Nagyon jó időtöltés volt, a helyet tudom ajánlani!!!