Oldalak

Keresés

2011. december 1., csütörtök

Sütemény - Tiramisu


Hozzávalók:

- Babapiskóta
- 250g Mascarpone / Azzurro krém
- kávé 200 ml
- rum aroma
- 3 tojás
- 3 evőkanál kristály cukor
- kakaó por

A családban nagy kedvencnek számít ez a desszert, amelynek elkészítésében rendszeresen segítettem édesanyámnak, mígnem önállóan is el tudtam készíteni életem első tiramisuját. De hogyan is készül?

Én úgy szoktam süteményeket készíteni, hogy minden hozzávalót és az edényeket odakészítek magam köré, hogy egyszerűen és gyorsan tudjam elkészíteni az ételt. A tiramisu esetében sincs ez másképp. Egy adag tiramisu elegendő egy nagyobb jénai tál kitöltésére. A massza elkészítéséhez szükség van 2 edényre, mert az egyikben a tojás fehérjét kell külön felverni. Itt javaslok egy habverőgép használatára alkalmas edényt. Ez alatt azt értem, hogy a tető közepe levehető, ahol is a habverőt az edénybe lehet helyezni. Ennek előnye az, hogy a habverés közben nem terítünk be mindent a konyhában. Ezzel párhuzamosan a másik edényben a 250 g Mascarpone krémet, a 3 tojás sárgáját és 3 evőkanál (7,5 g) cukrot összekeverjük, majd a tojás fehérjét hozzáadjuk és óvatosan összekeverjük. Így el is készül a massza, amely a süti alapját adja. Ezután az első sor babapiskótát a jénai tálba helyezzük, amelyet rumaromával összekevert kávéval öntözünk meg, amely azért szükséges, hogy a piskóta hamarabb megpuhuljon, majd az összekavart massza felét a piskótára öntöm és egyenletesen elkenem. Ezt a műveletsort megismétlem még egyszer a második sor babapiskótával is. Miután a masszát egyenletesen elkentem igazi kakaóporral behintem a tetejét, lehet jó vastagon is. A süteményt letakarom alufóliával és beteszem a hűtőbe. Én szoktam állni hagyni 1 napot, hogy a piskóta kellően megpuhuljon és az ízek összeérjenek.


A tiramisu íze nagy mértékben függ a választott mascarpone krém fajtájától. Én próbáltam már több típust, de a legfinomabb a Szarvasi mascarpone sajtkrém, bár ez a legdrágább is. Bár relatív, hogy kinek mi az olcsó vagy a drága, de ennek a desszertnek az elkészítése belekerül pár ezer forintba, de ugyanakkor az íze és a fogyasztás élménye kompenzálja ezt. Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése